Wil je mij nog een keer helpen?

Volgende week is het drie maanden geleden dat Esmée is geopereerd. Drie maanden is een kantelpunt bij velen waarbij het een stukje beter gaat. Dat klonk veelbelovend.

Maar helaas kantelt het bij Esmée de andere kant op. Dagelijks raakt ze weer buiten bewustzijn, soms uit het niks. De tremors (het schudden van het hele lichaam) zijn weer terug en ze heeft weer ademstops. Dat is niet wat wij ons ervan hadden voorgesteld en wat we hadden gehoopt. Behalve dat ze nu weer licht kan verdragen is ze eigenlijk weer bijna terug bij af.

We hebben een goed contact onderhouden met Amy en dr Gilete in Barcelona. Wat een fijne betrokken artsen. Ook dr Gilete en dr Oliver vinden het zorgwekkend dat het zich in dit snelle tempo de verkeerde kant op ontwikkelt. De nek van Esmée reageert niet goed op de fusie, het vastzetten van de wervels in de nek. Dit was niet van tevoren te voorzien door de artsen maar het is helaas wel de werkelijkheid.

Dr Gilete en dr Oliver hebben daarom besloten om de nek weer zo snel mogelijk open te maken en de tractie te vergroten en andere schroeven te plaatsen. De basis is in juni al gelegd, daar gaan dr Gilete en zijn team mee verder om het volledige resultaat te behalen. Dat betekent dat we over zo’n drie weken weer naar Barcelona gaan. Dat viel even rauw op ons dak maar het is noodzakelijk om dat snel te doen omdat de fusie nu nog niet gefuseerd is. Dat betekent dat het bot dat is geplaatst om de wervels op de goede manier vast te laten groeien, nog niet vast zit. Als dat vastgegroeid is, is een correctie niet meer goed mogelijk en wordt de operatie veel gecompliceerder. Langer wachten is daarom medisch gezien geen optie en onmiddellijk ingrijpen is bittere noodzaak.

Omdat de basis al is gelegd zal deze operatie minder duur zijn dan de vorige maar er is evengoed weer geld nodig. Dit geld is nodig om de reis naar Barcelona te bekostigen en de bijkomende zaken te dekken zoals het verblijf ter plaatse van ongeveer 3 weken. Omdat ik vaak buiten bewustzijn raak hebben vliegmaatschappijen aangegeven dat het niet mogelijk is om mij te vervoeren en moeten we kiezen voor een ambulancevlucht waar een flink prijskaartje aan hangt. Daarom hebben we de crowdfundingsactie weer moeten heropenen.

De kosten voor dit alles zullen rond de 26.500 euro bedragen.

Het voelt heel vervelend om weer om geld te moeten vragen maar helaas is het wel nodig.

Daarom willen wij u/jou vragen om ons te helpen door te doneren en ons verhaal te delen!