Update 9-7-2020

We zijn de achtbaan weer ingestapt.
Woensdag heeft Esmée eerst een urodynamisch onderzoek gehad.
We mochten pas om 16:45 naar de afdeling omdat we anders nog een extra dag moesten betalen. Het was na die test pas 14:00 dus we hadden wat tijd te overbruggen. Na die test nog zolang zitten is wat veel gevraagd en dus moest Esmée ergens liggen. Nou, daar hebben ze hier een handige oplossing voor. We leggen je gewoon in het kantoortje van dr. Gilete zelf. En daar hebben we dan ook al die tijd gelegen. Hij kwam nog even op visite in zijn kantoortje bij Esmée en vertrok toen weer. Toen we eindelijk naar de afdeling zijn gegaan is dr Gilete nogmaals langs geweest. Dit keer om ook wat vragen te kunnen beantwoorden.

Donderdagochtend werd Esmée al vroeg opgehaald om naar de OK te gaan. Ze was weer rustig, dus dat was fijn. Dr Gilete vertelde dat de operatie om ongeveer 12.00 klaar zou zijn. Ik hoorde wel dat ze een beetje later begonnen waren maar pas om 14.30 mocht ik naar beneden. Daar even dr Gilete, dr Olivier en dr Cano gezien maar niet echt veel wijzer geworden over de operatie. Het ging goed met Esmée en ze moest nog een paar uur in de recovery room blijven.
Om 18.30 kwam Esmée weer op de afdeling. Overstuur door de pijn en door de onvriendelijk behandeling in de recovery. Dat was echt niet tof. Op de afdeling weer wat tot rust gekomen.

‘s Avonds kreeg Esmée een heftige allergische reactie op de subcutane ketamine. De anesthesist was er snel bij en heeft het goed onder controle gehouden. Na een keer spugen zijn we gaan slapen. De pijn heeft Esmée ‘s nachts flink parten gespeeld. We hopen en bidden voor dagen waarin Esmée snel goed kan herstellen.