Update 21-6-2020

De afgelopen drie dagen hebben in het teken gestaan van bijkomen van alle onderzoeken en de reis. Bijkomen in een ziekenhuis valt nog niet mee. Geregeld kwam er nog een arts of verpleegkundige of schoonmaker binnen. Vrijdag heeft Esmée een goed gesprek gehad met Amy, dat was heel fijn. Dr. Gilete heeft onze laatste vragen beantwoord en heeft daar de tijd voor genomen. Dat is zo anders dan we in Nederland gewend zijn, een verademing!

Zaterdag heeft Esmée nog eens laten zien waarom wij hier ook al weer zijn door een flinke aanval van bewustzijnsverlies te hebben gehad. Anderhalf uur was ze bijna niet aanspreekbaar. Laten we hopen dat dit na de operatie verleden tijd is.

Zondag, vandaag dus hebben we even contact gehad met een lotgenoot, dat is bijzonder fijn.

Al met al kunnen we constateren dat de vele artsen en Amy die bij ons langs zijn gekomen ons goed hebben voorbereid op de operatie. Ook medisch gezien wordt er hard gewerkt om eventuele problemen achteraf nu alvast te voorkomen. We gaan daarom met vertrouwen de operatie tegemoet maar spannend blijft het wel.