Het schiet al op!

Op het moment dat ik dit schrijf duurt het nog 9 dagen voordat we vertrekken naar Barcelona. Al lijkt het soms eindeloos te duren, gaat de tijd toch wel weer heel snel. Het zijn nog 9 spannende dagen. De laatste dingen thuis moeten worden afgerond voordat we vertrekken, al blijven de mannen wel gewoon thuis. De laatste dingen moeten worden geregeld voor de reis. De koffers worden ingepakt. Een coronatest moet worden afgenomen en dat is nog wel een dingetje. Hiervoor moeten we door de teststraat. Gelukkig kan dat vanaf deze maand in Hoorn maar het is voor Esmée een ware uitputtingsslag om naar beneden te gaan en met de auto dit te ondernemen. We hebben er wel vertrouwen in dat het goed is maar deze test is verplicht om met het vliegtuig mee te mogen en om het ziekenhuis in Barcelona in te komen.

Over 9 dagen, dus 16 juni zal Esmée met de ambulance thuis worden opgehaald en naar het ambulancevliegtuig worden gereden. Geen drukke terminals op Schiphol maar meteen naar het vliegtuig, fijn. De mannen rijden er met de koffers en rolstoel achteraan en laden dit in het vliegtuig. Dan afscheid nemen wat wel even lastig zal zijn. Voor Esmée is het de eerste keer vliegen dus dat maakt het extra spannend en ook wel weer leuk. Zodra we landen in Barcelona staat er een ambulance om ons naar het ziekenhuis, Teknon, te brengen. En als het goed is een taxi voor de spullen. De hele reis kan Esmée liggend afleggen dat is heel fijn.

De dagen daarna zullen in het teken staan van onderzoeken, gesprekken (in het Engels), bloed afname, ed. Stuk voor stuk veel te intensief maar het moet gebeuren.

Op 22 juni staat de operatie gepland. De nek zal dan geheel of gedeeltelijk, dat is nog niet helemaal zeker, vast worden gezet vanaf haar schedel. Een langdurige operatie in het gebied van de grote hersenzenuwen, hersenstam en halsaders. Geen lichte operatie maar zo noodzakelijk.

Hierna wordt Esmée zo’n 24 uur in een kunstmatige coma gehouden op de Intensive Care. Hier mag ik haar maar één keer per dag een half uurtje bezoeken.

Zodra ze weer terug is op de afdeling zal ze daar nog ongeveer een weekje liggen om bij te komen en een begin te maken met het herstellen onder begeleiding van de ziekenhuiszorg.

Wanneer ze ontslagen wordt gaan we naar een appartementje in Barcelona om nog zo’n twee weken verder te herstellen voordat Esmée weer fit-to-fly wordt verklaard en we na dit avontuur weer naar huis gaan. Als het even kan gaan we met een gewone lijnvlucht naar huis.

Al de tijd in het ziekenhuis blijf ik bij Esmée in verband met quarantaine maatregelen in het ziekenhuis. Ik mag de afdeling niet af. Dat is voor Esmée ook wel weer fijn en vertrouwd.

Ik zal mijn best doen om jullie op de hoogte te houden via Facebook en de site.

Groetjes, Thea