Drie maanden of een week?

Dit blogje had moeten beginnen met dat er al zoveel vooruitgang is, dat ik zoveel kan en ik mijn leven weer een stukje terug heb. Dat het een weg met ups en downs is, maar er een stijgende lijn in mijn herstel zit.
Hoe anders kan het zijn? Vandaag is het drie maanden na de operatie aan mijn nek. Maar tegelijk minder dan een week voordat ik vertrek voor weer een operatie.
Het gaat slecht. Ik raak dagelijks buiten bewustzijn en stop dan ook met ademen. Per keer wordt het moeilijker om mij weer te laten starten met ademen. Niks lijkt goed te helpen. We hebben hierover contact gehad met de arts in Barcelona. Zijn vraag terug aan ons was; wanneer kun je hier zijn, je moet echt hier zsm zijn omdat het gevaarlijk wordt? Een vraag die laat zien hoe kritiek de zaak is. We kunnen er snel zijn, volgende week kunnen we vertrekken en volgende week woensdag word ik dan geopereerd.
Het enige echte probleem zijn de financiën. We hebben nu maar zo kort om het geld bij elkaar te krijgen. We zijn al iets over de helft, maar de andere helft hebben we ook heel snel nodig.
Wie kan ons helpen? Wie heeft een actie die deze week nog plaats kan vinden, wie kan ons verder helpen?